Show Posts in

Cara Atasi Masalah Jerawat Dengan Cepat Dan Berkesan

Assalammualaikum semua, Hari ini KakCun nak kongsikan beberapa tip yang sangat best gila, iaitu cara atasi masalah jerawat. Rata-rata kalau ikutkan budak-budak remaja sekarang ni pun dah ada jerawat kan? Tapi hari ni memang KakCun nak sangat bantu anda-anda yang ada masalah jerawat. Sekarang ni tak kira

Cara berkesan hilangkan whiteheat dan blackheat

Ramai pula orang bercerita pasal cara nak hilangkan whiteheat dan blackheat ni. Kak Cun sendiri tak terlepas dari masalah ini masa remaja dulu hingga sekarang pun kalau tak pandai jaga whiteheat dan blackheat akan ada semula. Cara Kak Cun hilangkan whiteheat dan blackheat masa muda remaja dulu,

Resipi Ayam Kam Heong Terbaik Dari Ladang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Hobi memasak ni memang tak akan lekang dengan diri  Kak Cun seperti yang dijanjikan pada entri yang lalu hari ini Kak Cun nak kongsi resipi ayam kam heong versi Kak Cun yer..Hah apa lagi ambil pen dan kertas tiru resipi Kak Cun ini

Rahsia Membantu Rawat Luka Jahitan Dengan Cepat

  Kita semua kalau dah disahkan perlu jalani operation di hospital dan selepas siap operation mesti nak tahu dan tanya doktor bila luka boleh baik dengan cepat kan. Kalau Kak Cun sendiri pun kalau boleh hari yang sama juga nak tahu bila luka jahitan boleh baik dengan

Peristiwa Nuzul Al-Quran Di Dalam Bulan Ramadan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera   Sekarang kita berada di dalam bulan yang mulia iaitu bulan ramadan, di mana hari ini Kak Cun nak menyingkap serba sedikit sejarah penurunan Al-Quran atau lebih dikenali senagai Nuzul Al-Quran. Banyak fadilat atau kelebihan di dalam bulan ramadan ini yang boleh kita

Cara Merawat Resdung Dengan Selamat Dan Berkesan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Resdung tu macam mana ye? boleh jadi dilema dalam di kalangan kita mana taknya selalunya yang kak cun perasan ni kan orang yang ada resdung ni hidung selalu berair macam orang selesema. Lepas tu mula la gatal-gatal hidung la muka la serba tak

Bagaimana Penyakit Gout Terjadi Dan Cara Atasi Gout

Assalamualaikum dan salam sejahtera Penyakit gout bukan lagi baru di negara Malaysia ini. Penyakit ini dah menyerang ramai rakyat Malaysia. terutama sekali orang lelaki yang selalu diserang penyakit gout.   Apakah Itu Penyakit Gout? Gout memang sangat menyakitkan, gout salah satu penyakit yang akan menyerang sendi atau dipanggil