Cara Atasi Masalah Kulit Muka Berjerawat Dengan Berkesan

 

Sempat suami bercerita “muka budak-budak sekarang teruk betul jerawatnya, jerawat batu besar-besar diorang tak pandai jaga muka ke apa ya?” saya mencelah, “faktor hormon dan pemakanan kurang sihat sekarang tak sama macam dulu. Jadi dia orang kenelah atasi masalah kulit muka berjerawat tu.

Memang rasa tak selesa dan stress tengok jerawat di muka rasa nak picit-picit tu dah semestinya. Ada kadang tu sampai merah dan bernanah.

 

cara_atasi_masalah_kulit_muka_berjerawat_6

 

Punca Kulit Muka Berjerawat

Ada yang datang mengadu “kak muka saya macam mana ya, sejak guna produk *** dah makin teruk kulilt muka ni”. Antara sebab atau punca yang kerap kulit muka berjerawat ialah :

  • Menggunakan produk yang salah – iaitu mengandungi bahan merkuri atau bahan merbahaya yang lain menyebabkan keradangan kulit dan bermasalah.
  • Hormon yang tidak stabil – perubahan semasa datang haid yang menyebabkan hormon estrogen naik turun.

 

Kesilapan Apabila Kulit Muka Berjerawat

Beberapa kesilapan bila kulit muka berjerawat yang ramai orang tak tahu cara nak atasinya, jangan ambil jalan mudah ya.

  • Apabila muka berjerawat jangan fokus luaran cuci muka saja tapi puncanya adalah luaran. Atasi puncanya dan pulihkan dari dalaman dulu.
  • Gunakan basic produk untuk rawat dari dalam dan yang membantu hilangkan parut juga.
  • Pastikan anda gunakan produk yang telah diluluskan KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia), jangan ambil salah produk.
  • Gunakan produk muka yang betul yang tak merosakkan sel kulit kita.
  • Jangan mudah terpengaruh dengan model yang cantik bagi produk kulit muka. Kita yang menjadi bahan uji kaji dengan menggunakan produk itu.
  • Jangan over stress ia akan menjadikan kulit muka makin berjerawat.
  • Jangan kerana budget anda rendah menyebabkan anda membeli produk yang murah yang akan memberi kesan tak baik pada kulit.

 

Cara Atasi Masalah Kulit Muka Berjerawat

Apa yang perlu dilakukan bagi atasi masalah kulit muka berjerawat ialah atasi puncanya dulu, bila punca dah diatasi jerawat akan semakin kurang. Ramai orang nak fokus pada cuci muka saja tetapi atasi dari dalaman itu lebih penting.

Atasi puncanya dengan stabilkan dulu hormon dan kuatkan sel kulit muka dengan imun sistem. Sel kulit muka yang tak kuat dengan imun sistem bila kene habuk asap atau kotor akan mudah naik jerawat.

Antara produk semulajadi yang saya sangat sarankan kerana ia berkesan serta selama digunakan malah mendapat lulusan KKM ialah vitamin dari Shaklee. Iaitu GLA Complex, Vitamin C dan Garlic Complex.

Saya nak kongsikan video pendek pengalaman seseorang yang jerawat teruk dan sekarang hilang dengan mudah.

 

 

Antara fungsi bagi masalah kulit muka berjerawat ialah :

  • GLA Complex 
    • Sangat berkesan untuk membantu menstabilkan hormon.
    • Cegah dan menghalang jerawat dari tumbuh.
    • GLA berbentuk softgel yang mudah ditelan.
    • Mengandungi vitamin E yang boleh mencerahkan kulit jerawat.
    • Kurangkan rasa gatal dan luka pada kulit jerawat.

 

  • Vitamin C
    • Membantu meningkatkan kolagen pada kulit dan dari dalam kulit muka.
    • Dengan teknologi moden membolehkan vitamin c jika diambil ia akan kekal di dalam badan selama 5 jam, dan setiap sejam vitamin c ini akan melepas 100mg ke seluruh badan.
    • Sebagai imun sistem badan serta kulit muka dari radikal bebas. Sel kulit akan jadi kuat.
    • Mengecutkan jerawat dan memudarkan parut jerawat.

 

  • Garlic Complex
    • Kulit muka yang berjerawat nanah dan merah bengkak disebabkan terdapat bakteria. Cara nak matikan bakteria dari dalam dengan ambil antibiotik. Garlic Complex adalah antibiotik semulajadi yang boleh serang dan rawat masalah jerawat dari dalam.

 

Antara Kesan Menggunakan 3 Produk Hilangkan Jerawat Ini

#Testimoni 1

Cara_Atasi_Masalah_Kulit_Muka_Berjerawat_4

 

#Testimoni 2

Cara_Atasi_Masalah_Kulit_Muka_Berjerawat_2

 

#Testimoni 3

Cara_Atasi_Masalah_Kulit_Muka_Berjerawat

 

Harga Set Vitamin Atasi Kulit Muka Berjerawat

3 produk ini sangat berfungsi hilangkan jerawat dari dalam supaya hilang betul-betul bukan sekejap ada sekejap tak ada. Dalam masa yang sama parut pun pudar.

Gunakan produk yang betul yang tak merosakkan sel kulit, yang diluluskan KKM. Jangan tertipu dengan sebarangan produk yang murah yang boleh beri kesan tak baik pada kulit.

Harga bagi set vitamin ini:

GLA Complex : RM96.73 (60 biji)

Vitamin C : RM103.35 (120 biji)

Garlic Complex : RM59.63 (60 biji)

Total : RM259.71

 

Pada yang berminat boleh dapatkan set produk ini dengan cara :

  • Hubungi atau WhatsApp saya Rahayu 0132050607 untuk konsultasi dan pertanyaan (klik terus pada link HP no).
  • COD bagi kawasan Klang dan Shah Alam. Penghantaran Pos Laju bagi seluruh Malaysia.
  • Boleh terus dapatkan produk ini dengan pembelian secara online. Klik saja button ‘Beli Sekarang’ dibawah ini.

 

 

p/s : Pastikan anda mendapatkan produk ini dari saya kerana saya akan consult cara yang betul dan cara ambil yang berkesan. Jika silap pengambilan akan tak memberi kesan. Pastikan dapat consultation dari yang bertauliah. Nanti rugi sebab dah laburkan duit. Produk bagus tapi silap cara ambil yang salah.

 

sumber 1

sumber 2

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge