Cara Merawat Eczema Bayi Sebelum Luka Melarat

Tiba-tiba anak terkena eczema? Hati ibu mana yang tidak runsing dan susah hati. Jika anak demam pun kita tak senang duduk ini kan pula eczema.

Saya pasti ibu-ibu diluar sana tercari-cari cara terbaik untuk merawat eczema anak sendiri sebelum ia melarat kan?

Saya memahaminya kerana anak saya juga pernah mengalaminya ketika usia 2 tahun. Ye la, bila terkena eczema keadaannya akan:

  • rasa gatal-gatal dan memedihkan
  • terasa panas dibahagian kulit luka
  • bintik-bintik merah timbul
  • kulit akan berair dan bersisik

Jika orang dewasa terkena eczema pun dah rasa sakit berair dan tak selesa, ini kan pula anak-anak kecil kita. Sedih dan runsing hati seorang ibu hanya tuhan saja yang tahu.

Jadi saya ingin bantu dan kongsikan kepada ibu-ibu diluar sana bagaimana cara saya merawat eczema anak saya tanpa mengambil ubat dari doktor.

cara merawat eczema

 

 

Cara Merawat Eczema Anak Tanpa Ubat

Terus terang saya katakan saya susah nak berikan ubat doktor pada anak. Saya yakin ibu-ibu lain pun sama juga, ye la anak baru setahun jagung kita dah mula suapkan ubat doktor padanya. Tapi apa-apa pun nasihat doktor tetap diperlukan..

Selepas saya mendapat pengesahan dari doktor yang confirm anak saya terkena eczema, saya terus buat research tentang cara atasi dan merawat ekzema.

Boleh baca juga –> Simptom, Punca Serta Cara Elak Dari Eczema | MedicineNet

 

Alhamdulillah, sebenarnya saya memang dah lama kenal dengan produk Shaklee yang terkenal dengan 100% semulajadi, selamat dan berkesan.

Hasil reseach saya dan bertanya pada kawan-kawan akhirnya saya jumpa cara merawat eczema dengan cara paling berkesan dan terbukti berdasarkan testimoni kawan-kawan lain yang pernah alami perkara yang sama pada anak mereka.

 

Merawat Eczema Dalam Masa Singkat

Dalam sejarah tidak sampai 1 bulan menggunakan Set Eczema Shaklee, anak saya dah hampir sembuh sepenuhnya. Alhamdulillah..

Dibawah ini adalah gambar yang sempat diambil, jika kita lihat permulaannya ia agak kemerahan dan berair dan akhirnya hampir sembuh sepenuhnya.

cara merawat eczema

SubhanaAllah, ini semua atas izin-Nya juga..

Jadi saya nak kongsikan bagaimana atau cara merawat eczema anak saya kepada ibu-ibu lain..semoga ia memberi 1001 manfaat kepada saya dan anda.. 🙂

 

Merawat Eczema Dengan Set Eczema Shaklee

Saya dan ibu-ibu lain sangat beruntung diperkenalkan dengan produk Shaklee kerana ia 100% selamat, berkesan dan semulajadi. Alhamdulillah ia bukan lah datang dari bahan kimia.. 🙂

ok, dalam set merawat eczema Shaklee ini terdapat 4 produk, iaitu:

 

1. Herbal Blend

Herbal Blend ni ialah sejenis cream, jika disapu pada kulit ia dapat melegakan rasa gatal-gatal dan pedih disekitar luka eczema.

Herbal Blend adalah cream yang pertama saya sapukan pada anak saya. Bila disapu ia rasa macam sejuk pada kulit dan gatal serta pedih hilang sedikit demi sedikit.

Herbal Blend ni benda wajib kene ada dalam rumah saya sebab ia bukan hanya untuk merawat eczema saja tapi umpama 101 macam kegunaannya..

 

2. Vitamin E

Vitamin E Shaklee ini berbentuk kapsul dan tidak bermakna anak kene telan. Kita hanya pecahkan kapsul tu dan sapukan pada luka eczema terutama sekali di kawasan yang berair.

Vitamin E ini berperanan melicinkan kulit dan bantu hilangkan luka-luka eczema. Asal Vitamin E ini adalah daripada ekstrak biji anggur, jadi dari ekstrak biji anggur ini lah buat luka eczema nampak kesan yang cepat.

Dengan menggunakan Vitamin E ini kita tak perlu risau apa-apa sebab sapuan Vitamin E pada kulit eczema membantu dan mengelakkan luka dari terkena jangkitan kuman. Selain itu, ia juga meningkatkan imun sistem untuk melawan eczema.

 

3. ESP, Minuman Berprotin Soya

ESP ini berfungsi menghasil kulit yang cantik dan sihat setelah kene penyakit eczema sel kulit memang agak rosak. Jadi ESP ni lah fungsinya bantu kembalikan penghasilan sel kulit dengan cepat.

Jika anak masih menyusu badan, ibu saja yang minum kerana ESP yang diambil oleh ibu tadi akan diberi kepada anak melalui susu badan ibu.

Kalau ibu yang ambil ESP ni bukan setakat anak punya eczema saja yang akan pulih tapi kulit ibu pun turut cantik juga tau.. 🙂

 

4. Omega Guard

Fungsi omega adalah untuk kekalkan kulit sentiasa lembap. Cakap pasal omega rasanya semua orang akan tahu omega adalah minyak ikan kan? Ya, memang ia berasal dari minyak ikan yang ditapis molekulnya sebanyak tiga kali.

Eczema akan buat kulit anak jadi kering dan bersisik jadi omega bantu untuk melembapkan kulit supaya tidak kering. Jika kering nanti akan jadi luka dan pedih serta rasa gatal-gatal, menyebabkan anak menggaru-garu pula.

cara merawat eczema _5

 

Bagaimana Saya Menggunakan Set Merawat Shaklee

Cara saya menggunakan set merawat eczema Shaklee pada anak saya ialah berikan ESP dan Omega sebagai suplemen merawat dari dalam.

ESP diberi minum boleh dicampurkan dalam minuman lain dan Omega pun sama bagi juga. Kedua-dua suplemen ini diberi untuk elak supaya eczema terus merebak keseluruh badan.

Untuk Vitamin E dan Herbal Blend pula saya berikan dengan cara menyapu di bahagian luka-luka keseluruahannya. Dua suplemen ini saya sangat suka sebab ia buat luka cepat sembuh.

Syukur Alhamdulillah ini semua atas izin-Nya juga. Memang rasa tak rugi menggunakan set merawat eczema Shaklee ini sebab anak cepat sembuh.. 🙂

 

Harga Set Merawat Eczema Shaklee

Set ini mengandungi 4 suplemen iaitu;

Herbal Blend Cream – RM29.15

Vitamin E – RM157.94 – 120 biji

ESP – RM 159 – 850 gram

Omega Guard – RM144.16 – 90 biji

Harga keseluruhan : RM490.25

Tapi paling special jika anda berdaftar sebagai ahli (RM69), anda akan dapat membeli dengan harga yang lebih murah dari RM490.25. Iaitu diskaun sehingga 20%. Dan penggunaan set ini akan habis digunakan antara 2 ke 3 bulan lamanya. Jimat, tak perlu beli tiap-tiap bulan.. 🙂

 

Testimoni Pengguna

cara merawat eczema _1

 

Testimoni Pengguan ke-2

cara merawat eczema _2

 

Kenapa Anda Mesti Beli Set Merawat Eczema Shaklee?

Kita ada anak, terkena pula eczema..kita sebagi ibu boleh tergamak hanya melihat? Mesti kita akan lakukan apa saja buat anak tersayang. Masa mula-mula anak kene eczema dulu mesti rasa sedih hati seorang ibu kan?

Sebenarnya ibu-ibu semua termasuk saya masih ada harapan lagi untuk melihat kulit anak kembali cantik, gebu dan sihat.. 🙂

Eczema ini akan buat anak-anak anda akan tergaru-garu di bahagian tempat yang terkene eczema itu hingga boleh luka dan melarat ke seluruh badan.

Kesian dan tak sanggup melihatnya, jadi jangan berlengah dan dapatkan segera Set Eczema Shaklee. Sebarang pertanyaan anda boleh hubungi saya WhatsApp/SMS 013 205 0607 Ayu Rosman.. 🙂

 

Ayu Rosman

SMS / WhatsApp : 013 205 0607

FanPage FB: AyuRosman

SID : 915071

 

 

Bacaan Lanjut:

1. Eczema Cause and Risk

2. Tips For Living With Eczema

3. Natural Treatment of Eczema

 

Comments(2)
  1. farah August 19, 2015
    • AyuRosman August 21, 2015

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge