Cara Merawat Resdung Dengan Selamat Dan Berkesan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Resdung tu macam mana ye? boleh jadi dilema dalam di kalangan kita mana taknya selalunya yang kak cun perasan ni kan orang yang ada resdung ni hidung selalu berair macam orang selesema. Lepas tu mula la gatal-gatal hidung la muka la serba tak kena dibuatnya kesian tengok. Sampai satu tahap tu menggaru dekat sekitar muka. Urgghhh gatalnya tuhan je yang tahu.

Sebelum kita pergi lebih jauh meh kak Cun nak bagitahu apa istilah resdung yang sebenar. Resdung merupakan sejenis penyakit di mana terjadinya radangan pada rongga sinus yang disebabkan oleh jangkitan kuman. Resdung juga boleh dikenali sebagai sinusitis/jangkitan sinus atau rinosinusitis. Ok jom Kak Cun nak kongsi sedikit cara merawat resdung dengan selamat dan berkesan.

 

Antara Tanda-Tanda Resdung

  • Sakit atau rasa berat mata terutama di kawasan mata
  • Hidung sering tersumbat
  • Lendir dari hidung dan tekak
  • Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang
  • Berlaku alahan hidung seperti bersin, gatal hidung dan sebagainya

Oleh itu jika anda ada tanda-tanda seperti di atas segera untuk mendapatkan rawatan jangan bertangguh lagi jika ia dibiarkan akan membawa kepada kemudaratan yang lagi parah. Sayangi diri anda ye..

 

cara_merawat_resdung_dengan_selamat_dan_berkesan

 

Alternatif Merawat Resdung Dengan Selamat Dan Berkesan

Kepada anda di luar sana bagi merawat resdung dengan selamat dan berkesan Kak Cun sarankan amalkan set resdung shaklee iaitu ________________

Di sini Kak Cun ada serta kan doa sekali bagi merawat resdung anda, kena yakin ye setiap penyakit ada ubatnya inshaAllah..

 

cara_merawat_resdung_dengan_selamat_dan_berkesan.jpg1

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge