Famili Archive

Show Posts in

Tip Mudah Cara Mendapatkan Zuriat Dengan Berkesan

  Masih ramai pasangan suami isteri yang sudah berusaha dengan pelbagai cara mendapatkan zuriat tetapi hasilnya masih tidak berjaya. Kak Cun sendiri pernah alaminya dan siang malam doa tak henti-henti. Setiap bulan menunggu hasil sama ada hamil atau tidak. Tip utama untuk berjaya hamil ialah jangan putus

Panduan Ibu Memilih Baju Bayi

  Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Setiap kali hamil atau pertama kali hamil perkara yang paling mengujakan bakal ibu bapa ialah mengenai pakaian bayi. Termasuklah Kak Cun sendiri memang excited sangat beli baju baby sebab baju baby cantik semuanya. Dengan macam-macam rekaan dan jenama yang ada di pasaran,

Cara Atasi Sakit Sendi Lutut Dengan Cepat Dan Berkesan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Sakit sendi lutut biasanya terjadi pada warga tua yang telah pun berusia tetapi kadang-kadang orang muda pun ada masalah yang sama. Masalah sendi terjadi adalah sebab faktor umur, semakin meningkat usia maka kesihatan urat saraf dan sendi akan terjejas. Kak Cun biasa sangat

Langkah Serta Cara Basuh Dan Tanam Uri Bayi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Suka sangat hari ini Kak Cun nak kongsikan tentang topik ini iaitu topik berkaitan dengan cara basuh dan tanam uri bayi. Topik ini penting untuk bakal ibu dan ayah tahu. Bila bayi lahir saja mestilah berserta dengan uri. Nak uruskan uri macam mana

8 Sebab Mengapa Anak Kecil Bangun Pada Tengah Malam

  8 Sebab Mengapa Anak Kecil Bangun Pada Tengah Malam, Ibu Pula Menguap Tak Cukup Tidur Mengantuk atau tak cukup tidur itu dah jadi lumrah bagi ibu-ibu yang ada anak kecil. Macam-macam sebab kenapa anak kecil kita bangun pada tengah malam. Bangun tengah malam sebab nak susu lah,

15 Tip Mudah Mencegah Anak-anak Dari Sembelit

  Apa yang menyebabkan sembelit pada anak-anak? Terlalu banyak berikan susu tetapi kurangnya serat dalam tubuh mereka. Mungkin ibubapa kurang mendidik anak-anak  untuk sentiasa pergi ke tandas kerana anak-anak terlau sibuk bermain hingga lupa nak ke tandas. Ada juga anak-anak yang mungkin kurang dilatih sehingga susah untuk mereka

8 Kesan Asap Rokok Pada Kesuburan Isteri

  8 Kesan Asap Rokok Pada Kesuburan Isteri, Fakta Atau Auta?   Syukur Alhamdulillah pada ibu-ibu diluar sana yang memiliki suami yang tidak merokok. Kak Ayu pun turut bersyukur kerana suami Kak Ayu pun tidak merokok. Selain daripada bau asap rokok yang boleh bikin dada ni sesak,

7 Cara Menenangkan Bayi Yang Menangis

Mengetahui Cara Menenangkan Bayi Yang Menangis Dengan Mudah Semua ibu akan menghadapi situasi ini kan? Yela Kak Ayu sendiri pun kadang-kadang pening kepala macam mana nak kasi anak diam ni. Macam-macam cara dah buat nak menenangkan bayi yang menangis kan? Bagi ibu-ibu muda yang mungkin ingin tahu

Strok Haba Pembunuh Senyap Dan Cara Atasinya

  Assalamualaikum Topik tentang strok haba ini semakin popular di perkatakan di kaca tv mahupun di media sosial lain terutamanya dibulan puasa. Mungkin ramai dikejutkan dengan sebuah kisah anak kecil berpuasa di bulan Ramadhan dan meminta izin pada ibunya untuk minum kerana dah tak larat tetapi si